1927
Firma Volvo vyrobila svůj první vůz.
Zakladatelé značky Assar Gabrielson a Gustaf Larson prohlašují : ,,Auta jsou řízena lidmy. Základní princip za vším, co ve Volvu vyrábíme, tedy je a vždycky bude bezpečnost.
1928
Byl představen 1. nákladní automobil Volvo.
1933
První nákladní automobil s trambusovou budkou.
1944
Ocelová klec určená k ochraně prostoru pro cestující.
Představeno první čelní laminované sklo.
1945
Volvo zavádí recyklované náhradní díly - program, který dodnes funguje.
1946
První naftový motor ve Volvu.
1954
Zavedeny turbodmychadla.
1959
Tříbodové bezpečnostní pásy na předních sedadlech v základní výbavě.
1966
Přední a zadní deformační zóny.
1967
Bezpečnostní pásy na zadních sedadlech.
1970
Volvo zakládá první tým pro vyšetřování nehod.
1976
Trojcestný katalyzátor s čidly kyslíku odstraňuje 90 % škodlivých výfukových plynů.
1977
Zvýšená kabina Globetrotter v nákladních vozech.
1980
Vyrobeno poslední nákladní auto bez turbodmychadla
1982
Továrna Torslanda ve švédském Göteborgu začíná využívat odpadní teplo z místní ropné rafinérie.
1987
Airbagy řidiče se montují do všech modelů Volvo.
Čistička vody v závodě v Torslandě odstraňuje 90 % škodlivin z vody.
1991
SIPS (side impact protection system). Jedná se o unikátní boční strukturu, která má za úkol pohltit energii bočního nárazu a co nejlépe tak ochránit cestující ve voze.
Lakovna v továrně Torslanda je vyhlášena nejčistší na světě.
Volvo je první automobilový výrobce, který uvádí na trh vůz bez freonů.
1992
Airbagy předního spolujezdce.
1993
Představen nejúspěšnější model Volva FH12/16 (nákladní vůz).
1998
DSTC ( dynamic stabillity and traction control) Jedná se o proti smykový a trakční systém. Více v rubrice Systémy ve Volvech.
WHIPS ( whisplash impact protection system) Jedná se o systém ochrony proti zranění krční páteře při nárazech ze zadu. Více v rubrice Systémy ve Volvech.
Jako první automobilový výrobce na světě dodává ke svým vozům informace o jejich dopadu na životní prostředí.
2000
Technologie kontroly emisí v koncovkách výfuků, známá z konceptu Volvo ULEV (ultra low emision vehicle), se začíná celosvětově prodávat.
2002
Všechny nové modely jsou vyvinuty tak, aby se daly z 85 % recyklovat.
2004
BLIS (blind spot information system) Jedná se o systém, který sleduje provoz v slepém úhlu vozidla. Více v rubrice Systémy ve Volvech.
2005
Představení prvních bioetanolových (E85) vozů Volvo na světě, konkrétně S40 a V50 Flexifuel.
2006
ACC (adaptive cruise control) Adaptivní radarový tempomat, který hlídá vzdálenost od vozidla před Vámi. Více v rubrice Systémy ve Volvech.
Systém varování před kolizí s funkcí podpory brzd.
2007
CWAB (collision warning and braking) Systém spolupracuje s radary a i když je ACC vypnuté, tak CWAB hlídá nebezpečnou vzdálenost od vozidla Vámi a dokáže zabránit kolizi. Více v rubrice Systémy ve Volvech.
DAC (driver alert control) Tento sytém sleduje kolik pozornosti věnujete dění na silnici a dokáže odhalit mikrospánek. Více v rubrice Systémy ve Volvech.
LDW (lane departure warning) Tento systém dokáže rozpoznat jízdní pruhy na vozovce a dokáže upozornit na vyjetí z nich. Více v rubrice Systémy ve Volvech.
2008
Systém City Safety standartně pro SUV Volvo XC60. Více v rubrice Systémy ve Volvech.
Ve svých evropských továrnách používá Volvo pouze zelenou elektrickou energii (hydroelektrárny).
Na podzim 2007 představena naftová C30 1.6D DRIVe, která má emise CO2 pod 120 g/km, přichází v roce 2008 do prodeje. Další ekologicky šetrná řešení jsou už na cestě.
Líbí se Vám nové Volvo S80?