Volvo a datumy

 1927

 Firma Volvo vyrobila svůj první vůz.

 Zakladatelé značky Assar Gabrielson a Gustaf Larson prohlašují : ,,Auta jsou řízena lidmy. Základní princip za vším, co ve Volvu vyrábíme, tedy je a vždycky bude bezpečnost. 

 1928

Byl představen 1. nákladní automobil Volvo.

 1933

První nákladní automobil s trambusovou budkou.

 1944

Ocelová klec určená k ochraně prostoru pro cestující.

Představeno první čelní laminované sklo. 

 1945

Volvo zavádí recyklované náhradní díly - program, který dodnes funguje.       

 1946

První naftový motor ve Volvu.

 1954

Zavedeny turbodmychadla.

 1959

Tříbodové bezpečnostní pásy na předních sedadlech v základní výbavě.

 1966

Přední a zadní deformační zóny.

 1967

Bezpečnostní pásy na zadních sedadlech.

 1970

Volvo zakládá první tým pro vyšetřování nehod.

 1976

Trojcestný katalyzátor s čidly kyslíku odstraňuje 90 % škodlivých výfukových plynů.

 1977 

Zvýšená kabina Globetrotter v nákladních vozech.

 1980 

Vyrobeno poslední nákladní auto bez turbodmychadla

 1982

Továrna Torslanda ve švédském Göteborgu začíná využívat odpadní teplo z místní ropné rafinérie.

 1987

Airbagy řidiče se montují do všech modelů Volvo.

Čistička vody v závodě v Torslandě odstraňuje 90 % škodlivin z vody.

 1991

SIPS (side impact protection system). Jedná se o unikátní boční strukturu, která má za úkol pohltit energii bočního nárazu a co nejlépe tak           ochránit cestující ve voze.

Lakovna v továrně Torslanda je vyhlášena nejčistší na světě.

Volvo je první automobilový výrobce, který uvádí na trh vůz bez freonů.

 1992

Airbagy předního spolujezdce.

 1993 

Představen nejúspěšnější model Volva FH12/16 (nákladní vůz).

 1998

DSTC ( dynamic stabillity and traction control) Jedná se o proti smykový a trakční systém. Více v rubrice Systémy ve Volvech.

WHIPS ( whisplash impact protection system) Jedná se o systém ochrony proti zranění krční páteře při nárazech ze zadu. Více v rubrice Systémy ve Volvech.

 Jako první automobilový výrobce na světě dodává ke svým vozům informace o jejich dopadu na životní prostředí.

 2000

Technologie kontroly emisí v koncovkách výfuků, známá z konceptu Volvo ULEV (ultra low emision vehicle), se začíná celosvětově prodávat.

 2002

Všechny nové modely jsou vyvinuty tak, aby se daly z 85 % recyklovat.

 2004

BLIS (blind spot information system) Jedná se o systém, který sleduje provoz v slepém úhlu vozidla. Více v rubrice Systémy ve Volvech.

 2005

Představení prvních bioetanolových (E85) vozů Volvo na světě, konkrétně S40 a V50 Flexifuel.

 2006

ACC (adaptive cruise control) Adaptivní radarový tempomat, který hlídá vzdálenost od vozidla před Vámi. Více v rubrice Systémy ve Volvech.

Systém varování před kolizí s funkcí podpory brzd.

 2007

CWAB (collision warning and braking) Systém spolupracuje s radary a i když je ACC vypnuté, tak CWAB hlídá nebezpečnou vzdálenost od vozidla         Vámi a dokáže zabránit kolizi. Více v rubrice Systémy ve Volvech.

DAC (driver alert control) Tento sytém sleduje kolik pozornosti věnujete dění na silnici a dokáže odhalit mikrospánek. Více v rubrice Systémy ve Volvech.

LDW (lane departure warning) Tento systém dokáže rozpoznat jízdní pruhy na vozovce a dokáže upozornit na vyjetí z nich. Více v rubrice Systémy ve Volvech.

 2008

Systém City Safety standartně pro SUV Volvo XC60. Více v rubrice Systémy ve Volvech.

Ve svých evropských továrnách používá Volvo pouze zelenou elektrickou energii (hydroelektrárny).

Na podzim 2007 představena naftová C30 1.6D DRIVe, která má emise CO2 pod 120 g/km, přichází v roce 2008 do prodeje. Další ekologicky šetrná řešení jsou už na cestě.

 

 

© 2009 Všechna práva vyhrazena.

Tvorba webových stránek zdarmaWebnode